Ba al zenekien LANEk lanaren nazioarteko arauei buruzko banakako laguntza-zerbitzua, Helpdesk izenekoa, eskaintzen duela?

Ba al zenekien
Ba al zenekien LANEk lanaren nazioarteko arauei buruzko banakako laguntza-zerbitzua, Helpdesk izenekoa, eskaintzen duela?

Laneko segurtasuna eta osasuna funtsezko zutabeak dira lan-giro bidezkoa eta produktiboa ziurtatzeko. Lanaren Nazioarteko Erakundeak (LANE) onartu du enpresa eta langileei lagundu behar zaiela lan-praktika seguruak eta arduratsuak sustatzen dituzten nazioarteko arauak ezartzen. Hori dela-eta, ematen duen laguntzaren barruan, LANEk Helpdesk laguntza-zerbitzua sortu du; hau da, arlo horretan orientazioa bilatzen dutenentzako tresna paregabea.

Laneko segurtasuna eta osasuna funtsezko zutabeak dira lan-giro bidezkoa eta produktiboa ziurtatzeko. Lanaren Nazioarteko Erakundeak (LANE) onartu du enpresa eta langileei lagundu behar zaiela lan-praktika seguruak eta arduratsuak sustatzen dituzten nazioarteko arauak ezartzen. Hori dela-eta, ematen duen laguntzaren barruan, LANEk Helpdesk laguntza-zerbitzua sortu du; hau da, arlo horretan orientazioa bilatzen dutenentzako tresna paregabea.

Zer da Helpdesk? LANEk enpresentzat sortutako Helpdesk baliabideen zentro bateratua da, eta horren helburu nagusia da merkataritzako eta industriako eragiketetan lanaren nazioarteko arauak errespetatzea sustatzea. Zerbitzu horrek laneko estandarrak betetzea sustatzeaz gain, lan-harreman onak ezartzen ere laguntzen du, lan-ingurune osasungarria eta segurua izateko funtsezkoak baitira.

Zerbitzu hau gidatzen duten tresna nagusien artean honako hauek daude: Enpresa Multinazionalei eta Gizarte Politikari buruzko Printzipioen Hiruko Adierazpena eta Lanaren Oinarrizko Printzipioei eta Eskubideei buruz LANEk emandako Adierazpena. Bi adierazpen horiek esparru argia ematen dute, enpresek jakin dezaten langileen segurtasuna eta ongizatea lehenesteko gizarte-politikak eta lan-praktika arduratsuak nola ezarri.

Helpdesk tresnak lan-praktiken inguruko hainbat gairi buruzko informazioa eskaintzen du. Horren barruan sartzen dira lan-ingurunean arriskuak identifikatzeko eta arintzeko funtsezkoak diren arreta egokiko prozesuak. Ikuspegi proaktibo horrek erakundeei lagundu egiten die gorabeherak prebenitzen eta laneko segurtasun- eta osasun-arauak betetzea bermatzen.

Helpdesk Enpresa Multinazionalen eta Enpresa Jokabide Arduratsuaren Unitateak (MULTI/RBC) kudeatzen du, eta banako laguntza-zerbitzua eskaintzen du, doakoa eta konfidentziala. Enpresetako zuzendariek eta langileek ez ezik, gobernu-agentziek eta enplegatzaileen eta langileen erakundeek ere erabil dezakete.

Erantzun guztiak LANEko aditu talde batek egiten ditu, eta erantzuteko LANEren arau-tresnetan, politika-dokumentuetan eta tresnetan oinarritzen dira. Azpimarratu behar da nahiz eta Helpdesk baloratu ezin den baliabide  bat izan, ez duela laneko lege nazionalei edo lan-harremanen praktika nazionalei buruzko informaziorik ematen.

Hala ere, baliotsua da, tokiko errealitateetara egokitu daitekeen nazioarteko esparru bat eskaintzen duelako; era horretan, interesa duten alderdi guztiek lan-ingurune seguru eta osasungarri bat sustatzeko beharrezko ezagutza izatea ziurtatzen du.

LANEren Helpdesk aukera paregabea da enpresak eta langileak laneko segurtasunaren eta osasunaren arloko nazioarteko jardunbide onenekin lerrokatzeko. Baliabide hori erabiltzean, lan-ingurune seguruagoa eta ekitatiboagoa sortzen lagun daiteke.

Buletinera harpidetu