IAT. Kezkarik gabe pasatzeko jakin behar duzun guztia

Bizitza seguruak
IAT. Kezkarik gabe pasatzeko jakin behar duzun guztia

Aurreko argitalpenetan, dagoeneko, aipatu dugu zein garrantzitsua den ibilgailu bat behar bezala mantentzea. Zuen segurtasunari lehentasuna emateko, gomendatzen genizuen zuen egunerokotasunean hainbat ohitura barneratzea errepidean arriskurik gerta ez dadin: gogoratu begiratzea eta entzutea oso garrantzitsua dela matxurak detektatu eta ahalik eta azkarren konpondu ahal izateko.

Aurreko argitalpenetan, dagoeneko, aipatu dugu zein garrantzitsua den ibilgailu bat behar bezala mantentzea. Zuen segurtasunari lehentasuna emateko, gomendatzen genizuen zuen egunerokotasunean hainbat ohitura barneratzea errepidean arriskurik gerta ez dadin: gogoratu begiratzea eta entzutea oso garrantzitsua dela matxurak detektatu eta ahalik eta azkarren konpondu ahal izateko.

Hau guztia kontuan hartuta, nola ziurtatu dezakegu gure ibilgailuak IAT pasako duela? Zalantzarik ez! Oraindik ez baduzu argi Ibilgailuen Azterketa Teknikoan zer aztertuko duten, itxaron. Labur azalduko dizugu!:

 

  1. IBILGAILUAREN IDENTIFIKAZIOA: Marka, autoaren modeloa, bastidore zenbakia eta ibilgailuaren matrikula. Datu hauek guztiek bat egin behar dute zure autoko dokumentazio ofizialean datozenekin. Ez ahaztu Azterketa Teknikoaren Txarteleko eta Zirkulazio Baimeneko jatorrizko dokumentazio guztia eramatea.

 

  1. KARROZERIA, TXASISA ETA KANPOALDEA: Kontuz ibilgailuaren segurtasun sistemak kaltetzen dituzten elementuak herdoiltzearekin eta/edo hondatzearekin. Haizetako garbigailuek eta ateek euren funtzioa erabat bete behar dute, eta, jakina, kristalak homologatuta egon behar dira. Hondatuta badaude, aldatzeko garai da, ez duzu azterketa gaindituko hondatze mailak ikusmenari kaltetzen badio. Eta azkenik, gogoratu karrozari zinta ezin hobea dela hamaika gauzetarako, baina ez ditu atzerako ispiluak segurtasunez eutsiko.

 

  1. BARRUALDEA: Eserlekuek karrozeriara ondo eutsita egon behar dira. Uhalek ez badute arauaren araberako baldintzak betetzen ez dute azterketa gaindituko; ez ahaztu horien eraginkortasuna egiaztatuko dutela, eta haurrak eusteko sistemak eramanez gero, horiek ere kontuan hartuko dira. Izotza, lurrun eta lapurreta aurkako gailuaren eta abiadura-neurgailuaren funtzionamendua beti egiaztatuko dira.

 

  1. ARGIAK ETA SEINALEZTATZEA: Teknikariek ez dute argi laburren eta errepideen argien orientazioa egiaztatzea aha Horrez gain, ziurtatuko dute argiztatze eta seinaleztatze gailuak behar bezala homologatuta dauela eta zure autoak arauaren araberako argien kopurua daramala (denak behar bezalako egoeran daudela).

 

  1. ISURIAK: Zure ibilgailuko isuriek ezin dute fabrikazio dataren eta erabilitako erregaiaren arabera ezarritako mugak gainditu. Zure autoak zarata arraroak sortzen ditu? Eraman ezazu tailerrera, IATko talde teknikoak ezingo du zure azterketak aurrera egiten utzi zaratak indarreko legeak ezarritakoa gainditzen badu. Kontuz ibili!

 

  1. BALAZTAK: Arraboleko frenometro batek egiaztatuko du zure ibilgailuaren balaztatze-mailak nahitaezko gutxieneko maila gainditzen duela. Balaztak behar bezalako baldintzetan egon beharko dira, pedaletik hasita gurpilaren zilindroraino iritsita. Azkenik, egiaztatuko du ardatz bereko gurpilek balaztatu egiten dutela horien arteko oreka txikiena ere eraginez gero.

 

  1. DIREKZIOA: Bolanteak, direkzio kutxak, timoiek eta ibilgailuko direkzio mekanismoaren errotulek ezin dute lasaierarik eduki. Halaber, horien egoera eta funtzionamendua zuzenak izan behar dira. Zure konfiantzazko tailerrerantz jo zure autoak ez badu hau guztia betetzen!

 

  1. ARDATZAK, GURPILAK, PNEUMATIKOAK ETA ESEKIDURA: Mekanismo horien egoera orokorra behar bezalakoa izan behar da. Pneumatikoek, esate baterako, ibilgailuaren modelorako homologatuta egon behar dira. Teknikariek ere ez dute esekiduraren osagaiak, horien ainguraketak, kalteak, ihesiak edo babesak aztertzen ahaztuko.

 

  1. MOTORRA ETA TRANSMISIOA: Zure autoak olioa galtzen du? Errebisatu IATra joan baino lehen, izan ere bertan aztertuko dute motorraren egoera, ihesiak eta ainguraketen egoera, bateria, erregai tanga, tutueriak eta elikadura sisteman egon daitezkeen akatsak. Ihes-hodiko sistema, transmisioaren egoera eta bertan egon daitezkeen akatsak ere aztertuko dira.

 

Ziur aski informazio hau oso lagungarria izango zaizula kontuan hartzeko eta zure hurrengo IAT azterketatik matrikula eskuan duzula ateratzeko, baina ez ahaztu kolpe-leungailuan berriz jartzea, zure segurtasuna garrantzitsuena da!

Buletinera harpidetu