3D zebrabideak, berrikuntza eta prebentzioa oinezkoen segurtasuna areagotzeko batzen direnean

Bizitza seguruak
3D zebrabideak, berrikuntza eta prebentzioa oinezkoen segurtasuna areagotzeko batzen direnean

Duela urte batzuetatik hona, Europar Batasuneko zenbait herrialde hiru dimentsiotan margotutako zebrabideen aldeko apustua egiten ari dira. Europako hainbat hiritan jada instalatu dituzte, eta probak egiten eta eraginkortasuna neurtzen ari dira. Zebrabideak margotzeko modu berritzaile horrek efektu optiko bat sortzen du, eta gidariek horren aurrean abiadura murrizten dute.

Duela urte batzuetatik hona, Europar Batasuneko zenbait herrialde hiru dimentsiotan margotutako zebrabideen aldeko apustua egiten ari dira. Europako hainbat hiritan jada instalatu dituzte, eta probak egiten eta eraginkortasuna neurtzen ari dira. Zebrabideak margotzeko modu berritzaile horrek efektu optiko bat sortzen du, eta gidariek horren aurrean abiadura murrizten dute.

3D zebrabideak berrikuntzaren aldeko apustua izateaz gain, harrapatzeak murriztea lortzeko modu eraginkor berriak bilatzeko beste aurrerapauso bat dira. Ez da ahaztu behar giza faktoreak bide-segurtasunean gorabeherak eta istripuak eragiten dituen arrazoi nagusietako bat izaten jarraitzen duela.

3D urratsek sortzen duten efektu optikoa deigarria da eta gidariei errepidean kontzentrazio handiagoa izatea eskatzen die, garunak ezohikotzat jotzen duen zerbait baita. Horren ondorioz, garunak, oharkabean, benetako oztopo batekin lotzen du, gidariek abiadura murrizten dute eta gidatzean arreta handiagoa jartzen dute.

Oraingoz, zebrabideak instalatzeko aukera aztertzen jarraitzen da, 24 ordu jasotzen dituzten kamerekin, baina dagoeneko zenbait hobekuntza ikus ahal izateaz gain, metodoaren eraginkortasuna egiaztatu ahal izan da, gutxienez epe laburrera. Epe luzera ere efektua mantenduko den jakitea falta da.

Londres edo Ísafjarðarbær (Islandiaren ipar-mendebaldean) bezalako Europako hirietan 3D motako zebrabideak daude. Espainian ere badira hainbat hiri; esate baterako, Vila Real, Castellon (seinaleztapen-sistema hori erabili duen lehen hiria Espainian) edo El Campillo, Huelvako probintzian, edo Valentziako Almussafes herria, Espainiako lehen 3D zebrabide termofusiblea instalatu duena.

Pinturaren elementu termofusibleek ia 12 aldiz gehiago irauten dute pintura konbentzionalak baino, eta islapen-kontrakoak eta irristagaitzak izatez gain, funtzio iragazgaitza betetzen dute. Gainera, balaztatzea ere errazten duenez, horrek guztiak seguruago gidatzen laguntzen du euria egiten duen egunetan.

Buletinera harpidetu